Om
Trond Heggelund jobber som:
- Digital merkevarebygger
- Journalist
- Nettredaktør
- Fotograf
- Foredragsholder
Som aktiv nettredaktør, nettcoach, spesialist i digital merkevarebygging og websnekker jobber han med noen av Norges fremste virksomheter og businessbloggere – og får dem til å skinne på internett og i sosiale medier.
Nå vil han hjelpe deg slik at du og din virksomhet kan bli bedre.
Lang erfaring
Trond Heggelund har vært journalist og fotograf i 42 år. Han har jobbet i papiraviser som Nordlys, Fremover, Finnmarksposten og Smaalenene.
Trond har også frilanset for VG, Dagbladet, A-pressen, NTB og musikkmagasinene Nye Takter og BEAT.
Siden starten i 1982 har han levert tekst og bilder til en rekke norske og utenlandske aviser, nettsider, fagblader og nyhetsbyråer.
Han har siden 2007 vært fotograf på konserter og turneer for en rekke band, artister, forfattere og foredragsholdere.
Bestill fotograf i dagTidlig på internett
Trond en av de første journalistene i Norge som arbeidet på og med internett. Han startet med dette så tidlig som i 1993 i nyhetsbyrået NewsWire. I 1996 var han med på oppstarten av DagensTelecom.no, som senere ble omdøpt til ITavisen.no.
Han har vært med på oppstarten av flere nettaviser og byråer. Han har jobbet i Telecom Revy, Computerworld, Teknisk Ukeblad og Mobile Business Magazine. I Mobizmag.no var han også en av eierne.
I disse nettpublikasjonene har han hatt forskjellige roller og oppgaver som journalist, nyhetssjef og nettredaktør.
Informasjonsbakgrunn
Trond har også jobbet med informasjon for Universitetet i Tromsø, Stayer (nå Kreab) og Gjensidige forsikring.
Før han i 2018 restartet sitt eget selskap, TrondHeggelund.no, var han partner og daglig leder i byrået NettCoach.no.
Se bakgrunnen hans
Holdt populært kriseforedrag om pressens rolle
Trond Heggelund var fra midten av 1990-årene og frem til 2006 den mest brukte eksterne foredragsholderen hos det daværende HMS Senteret på Starum i Oppland. Han holdt da foredrag om pressens rolle i krisesituasjoner og hvordan virksomheter bør forholde seg til pressen. Dette var populære foredrag og mange folk fra kjente større bedrifter, konserner og organisasjoner hørte på foredragene til Trond, som ofte ble kombinert med en kriseøvelse.
Han har også holdt tilsvarende «kriseforedrag» for blant annet Oslo Energi (nå Hafslund), Alctatel, Statnett, Virke og Asker kommune – bare for å nevne noen.
Hva med et spennende og nyttig foredrag?
Trond Heggelund holder dessuten foredrag, seminar og bedriftsinterne workshopper om:
- Bedre digital merkevarebygging
- Ta bedre mobilbilder for å få bedre oppmerksomhet
- Videoer som trigger i sosiale medier
- Vær mer målrettet i sosiale medier
- Nettverksbygging
- Mediekurs – vær godt forberedt
Var med å starte kjent nettverk
– Hvordan få mere ut av nettverket ditt og bygge ut dette, var en av hovedoppgavene til «Nettverkspilsen» som ble arrangert av Trond Heggelund og Edgar Valdmanis, som jobbet sammen i NettCoach.no.
Arrangementet var populært og ble satt opp for fulle hus i Oslo og Tromsø. Se video: